Tønsberg soroptimistklubb

Soroptimist-aktivitetene begynte i Oakland USA i 1921. På verdensplan er vi ca. 71000 medlemmer fordelt på 121 land. I Norge finnes det i dag 51 klubber fordelt over hele landet.

Ordet Soroptimist stammer fra latin og kan oversettes til «best for kvinner». Klubben er en del av et internasjonalt nettverk har observasjonsstatus i FN med kontorer i New York, Wien, Roma, Nairobi Genevè og Paris.

Vi møtes den 4. mandag i måneden. Vi inviterer spennende foredragsholdere til møtene. Vi hører nytt fra forskjellige komiteer og andre klubber. Det er berikende å møte med kvinner fra forskjellige yrkesgrupper, med forskjellig yrkeserfaring og livserfaring.

Vi jobber med flere aktiviteter. Noen er kortsiktig, og har ofte målsetning om kulturutveksling, eller innsamling av midler. Andre prosjekter har gått over mange år og derfor bidratt til bærekraftig utvikling. Her kan spesielt Moldova-prosjektet trekkes frem.

Vi ønsker å gjøre en forskjell både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Bli med da vel!